Onze eerste reis deel 5 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu Onze eerste reis deel 5 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu

Onze eerste reis deel 5

Door: cenj

Blijf op de hoogte en volg Charles en Jose

04 April 2012 | Portugal, Lagos

21 t/m 2503 Mooi weer, 20 C. We vermaken ons prima hier. Leuk dorpje. Kennis gemaakt met de Engelsen die hier ook staan. Onvoorstelbaar dat we er maar met 2 campers staan. Morgen trekken we verder richting Oost Algarve.

26 t/m 2903 Mooi weer, 21 C.
Staan aan de kwelders, gelegen aan het strand in Pedras del Rey. Staan op een half verharde plek, gelegen naar een bungalowpark. Via een pontonbrug kun je bij het strand komen. Nog even op de fiets naar Santa Luzia en Tavira geweest.
De gehele kust hier is een en al natuurgebied verklaard. 2903 zijn we vertrokken naar het dorpje Santa Luzia. Er is daar wat meer te beleven met cafe’s, winkels etc. S’ middags daar aangekomen en binnen een paar uur een bui met onweer die de hele nacht geduurd heeft. Voordeel: de camper wordt er lekker schoon van en kunnen zien of hij echt lekvrij is en dat is ie.

30 t/m 3103 en 0204 Bewolkt en buiig, 14 C.
Slecht weer waar we niet op zitten te wachten. Ook weinig wind dus hebben we groene (wind/zon) energie tekort. S’avonds het aggregaat een uurtje laten lopen e wachten op beter weer. Op zondag was er een beeldenprocessie in Tavira, zijn we nog even bij gaan kijken.

0204 Bewolkt en 17 C.
Vandaag vertrokken naar Villa Real aan de Spaanse grens. We staan aan de rivier voor 4 euro met water, mogelijkheid tot douche en zwembad. Morgen gaan we waarschijnlijk richting het Noorden, daar zijn ook nogal wat leuke plekjes.

0304 Half bewolkt en 16C.
We zijn in Castro Marim aanbeland, een dorpje met eeuwenoude kastelen. We hebben de kust dus verlaten en gaan Noordwaarts.
We blijven hier een nachtje en niet langer omdat de camperplek langs een drukke weg ligt.

0404 Zwaar bewolkt en 19 C.
Alcoutim is het grensplaatsje waar we vandaag zijn. Het is een armada van allerlei zeiljachten op de rivier, die hier voor anker liggen. Vanaf de plek waar we staan hebben we uitzicht op de rivier en Spanje.

• 04 April 2012 - 19:33

Harry:

Ut is hier oek hadstikke koud. Jimme kenne oek naar Mines ........... dat wat naar ut noorden leit. Hest een hele mooie camperplaats an een meer. Meer naar ut noorden leit Lutz met camperplaats en jimme magge Monzeras o.i.d. oek niet overslaan. Nou goeie reis maar weer. Veul wien en wien wenst.

• 04 April 2012 - 19:49

Elze En Jeanette:

Wow, dat klinkt toch al als een stukje terug naar ons, die het koud hebben in NL. Leuk om zo mee te lezen. Heel veel plezeier! X ons

• 04 April 2012 - 19:57

Ger En Loes:

Leuk om de foto's te zien en jullie verslag te lezen. Het bericht van Harry hebben wij via 888 ontcijferd. Veel reisplezier nog. Houdoe.

• 04 April 2012 - 20:09

Yt Cremer:

Zo te horen en zien genieten jullie er nog goed van! De plaatsen waar jullie de afgelopen dagen zijn geweest, komen me bekend voor.
    Hier gaat alles goed. We hebben de schilder om de buitenboel te verven. Verder zijn we nog steeds bezig met opruimen van de spullen van onze overleden nicht, bridge, uitjes etc..
    We wensen jullie nog veel plezier tijdens jullie "laatste"traject richting Nederland!
    Groeten van ons,
    Yt

• 06 April 2012 - 08:39

Vico:

Gelukkig is het weer bij jullie net zo als bij ons. Waarom zou jij het beter moeten hebben dan wij :-)
    Geniet van de plekjes en blijf schrijven dan hoef ik dat later niet allemaal weer uit te zoeken.

• 08 April 2012 - 10:19

Gijs & Erna:

Ha que C& J,

We lazen in een van de vorige reisverslagen en deze een reactie van Harry (en Nel) in een voor ons vreemde taal en dachten laten wij ook eens zoiets proberen, haha.

Tudo vai bem com vocês sobre a borda de Espanhol-Português? Tudo corre como ele vai e você tinha proposto? Entendemos que vocês em algum momento no final de Abril são igualmente na Heimat assim, então quem sabe que podemos ver uns aos outros, em seguida, novamente igualmente. Temos muitas perguntas, mas talvez escrevendo-se, por vezes, as respostas dos relatórios de viagem próxima. Aqui vai tudo e é a temporada começou novamente. Até agora, tivemos tal um dia ou 15 convidados novamente, então muito agora. Uma família que compram para sua filha um cavalo está chegando amanhã, eles vão voltar casa, ligeiramente acima de Hamburgo.

Veel plezier tijdens het vervolg van jullie trip,

Gijs en Erna

• 08 April 2012 - 14:56

Albert & Alberta:

Ik ben nog steeds jaloers op jullie! Onze tijd komt nog wel. Hier alles prima, nieuwe huis aardig op orde, andere bijna verhuur gereed. Wanneer zijn julie weer in Ollanda?