Onze eerst reis deel 4 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu Onze eerst reis deel 4 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu

Onze eerst reis deel 4

Door: cenj

Blijf op de hoogte en volg Charles en Jose

24 Maart 2012 | Portugal, Lagos

0703 Overwegend strak blauw, een graad of 25.
Ger en Loes en ook Harry en Nel vertrekken weer. De eersten gaan zo langzamerhand naar het noorden en Harry en Nel naar het oosten. Wij blijven nog even om wat meer van Silves te bekijken.

0803 Onbewolkt 21 C.
Nieuw plekje gezocht bij vuurtoren van Rocha Brava. Helaas kwam ome agent smiddags langs dat we er niet mochten blijven slapen, dus andere plekje gezocht voor de nacht bij het strand van Marinha. Zeer mooie rotsen.

0903 Onbewolkt, 20 C, Stevige wind.
Vanmorgen naar strand gereden oost van Armacoa de Pera. Dorp is met veel hoogbouw, niet onze stijl. Achter de duinen staan we met nog een stuk of 7 campers. M.b.v. geleden van de EU worden hier gewolmaniseerde houten paden aangelegd, waar ik me van afvraag hoelang dat mee zal gaan.

1003 Onbewolkt, 20 C. Weinig wind.
Waarschijnlijk heeft de politie het op zondag niet druk, omdat ze met 4 man kwamen vertellen dat we moesten vertrekken, omdat we in een natuurgebied zouden staan. Dat klopt ook maar dan wel op een informele parkeerplaats.
We zijn toen maar een eindje op weg gegaan richting binnenland. In Paderne schijnt een natuurlijke waterbron te zijn waar ook mogelijkheid is om te parkeren.
Inderdaad, daar aangekomen is er een bron maar het staat zo goed als vol met 12 campers. De meesten gebruiken de tijd daar om water bij te vullen en de was te doen, omdat er een formeel washuis bij zit met van de geribbelde platen om de was op schoon te krijgen. De lokale bevolking maakt hier ook gebruik van. Verder halen de locals hier hun drinkwater en halen de boeren het water met kubieke meters tegelijk op (lichte) vrachtwagens. Het heeft sinds december niet meer geregend en dus lossen ze het zo op.

11 t/m 1403 Zeer licht bewolkt, 18 C en stevige wind.
Jose de was gedaan met de hand op de ribbelplaat; ze mist haar wasmachine.
Verder deze dagen wat gewandeld en gelezen.

1503 Zwaar bewolkt en flink veel wind, 16 C.
We besluiten nog maar even te blijven, stenen ondergrond, wel gemakkelijk als het gaat regenen (volgens ons weerstation en i.d.d., het heeft al gedruppeld)

16 t/m 1803 Mooi weer met zo nu en dan bewolking, 20 C.
Het wordt hier steeds gezelliger, bijna alleen maar Nederlanders.
Zaterdag 17 met 7 man uit eten geweest in het dorp, erg leuk.

1903 Mooi weer 20C, het gaat eentonig worden qua temperaturen.
We verlaten Paderne en gaan richting Faro. In Faro zelf vinden we het veel te druk en op de parkeerplaats waar campers gedoogd worden mag je nog niet een stoel buiten zetten. We rijden door en vinden in de buurt van het vliegveld een mooie plek tussen de zoutvelden.

2003 Na nog wat plekken bekeken te hebben komen we uiteindelijk te staan op een strand oost van Olhao. Prachtige plek, ik denk goed voor een dag of 4. Hebben vandaag n.l. ook een bezoek aan de Lidl en Aldi gebracht, dus we hebben weer zat voorraad. Deze dagen wat gefietst en Olhao beter bekeken, leuk plaatsje.

• 27 Maart 2012 - 19:22

Harry En Nel:

Beste José en Charles, We hewwe weer kennis nomen van jimme verslag. Jim hewwe inmiddels wat ervaring met de hermandad derre en su krije ju een hoop kennissen. We binne weer oppe trugweg en stane nou 40 km zuud van Orleans. Morgen hope we ut Heitelan weer binnen te riide. We wense jimme nog wiin (molen) en oek wiin (fles). Tot skriefs of kiekus. Goeie.