Onze reis deel 3 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu Onze reis deel 3 - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Charles en Jose Franconi - WaarBenJij.nu

Onze reis deel 3

Door: cenj

Blijf op de hoogte en volg Charles en Jose

07 Maart 2012 | Portugal, Lagos

02/0303 Mooi weer, nagenoeg onbewolkt en 19 C.
Lekker ontspannen bij de camper, beetje sporten en lezen
Op 0303 vertrokken naar Portimao om boodschappen te doen bij de ALDI (we blijven tenslotte Nederlanders, lekker goedkoop!!) en water te tanken. Omdat we meer dan 400 liter moeten bijvullen en er nergens een kraan beschikbaar was, zijn we gedwongen naar de camperplaats gegaan om daar in te nemen.
Er staan er volgens de beheerders 180 stuks op dat moment, maar nog steeds met meer tussenruimte dan op een camping. Daar komen we ook Harry en Nel weer tegen die ook in Alvors waren.

0403 Half bewolkt, lekker weer 19 C.
Jose heeft vanmorgen gesport met Harry en Nel. In de loop van de dag gaan zij naar Silves , we blijven nog een dagje hier.
Zij komen uit Leeuwarden, dus kunnen we even ouderwets dialect lullen.

0503 Mooi weer, maar koude wind, 20 C.
We vertrekken naar Ferraguda. Hier blijkt dat een 7.5 ton camper soms nadelen heeft. Overal komen we 3.5 of 5.5 tons verbodsborden tegen. Uiteindelijk rijden via de provinciale weg N125 naar Ferraguda. We staan daar in een soort duinpartij. Smiddags krijgen we een SMS om naar Silves te komen, om daar de 65e verjaardag van Ger te vieren die we met vrouw Loes ontmoet hebben in Alvors, samen met Harry en Nel.
0603 Mooi weer , maar koude wind, 20C.
We vertrekken naar Silves, om daar de schone taak te hebben om daar wat koelkasten vacuum te trekken zoals Harry dat noemt. (ofwel stevig borrelen).
Savonds gaan we op uitnodiging van de jubilaris met zn zessen uit eten in een restaurant in de binnenstad. Voor een heerlijk 4 gangen diner, meerdere ½ ltr biertjes, meerdere likeurtjes en zeker een karaf of 10 aan wijn moet er in totaal 45 euro (snapt u het nog????) afgerekend worden, op vrijwillige basis door 65er Ger, waarvoor we de jubilaris hartelijk danken.
0703 Overwegend strak blauw, een graad of 25.
Ger en Loes en ook Harry en Nel vertrekken weer. De eersten gaan zo langzamerhand naar het noorden en Harry en Nel naar het oosten. Wij blijven nog even om wat meer van Silves te bekijken. Zoals je ziet op de foto's, zijn er heel grote campers, maar ook heel aparte met houtkacheltje als enige verwarming maar dan wel weer met schotel.
Het seizoen is hier wat anders. Het barst hier echt van de ooievaars en sommigen hebben al jonkies.

• 07 Maart 2012 - 15:09

Henk Kramer:

Was ik al bang voor.
    Veel te veel borrelen voor mij!!

• 07 Maart 2012 - 16:25

Harry En Nel:

Dat hest al weer snel en leuk deen. Knappe keerl die Ger.

• 07 Maart 2012 - 17:21

Bokito Onslow:

Nou ja juh, liwwadders komst oek overal teugen niet, leuk vanself. Doen se de groeten.

Doen mij trouwens oek maar sun dieet.

• 08 Maart 2012 - 18:56

Jeanette Zwinselman:

Hoi Jose en Charles,
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten.Jose wat ben jij druk aan het sporten. Knap hoor zo hardlopen in die hitte.haha En wat een gezelligheid met al die nederlanders. Gaat het met het huis ook goed.
    lieve groetjes Jeanette

• 09 Maart 2012 - 20:56

Ger:

Leuk verslag en leuke foto's. Blijft een goede herinnering en wij vonden het klasse dat jullie erbij wilden zijn.

groetjes en veel camperplezier en hopelijk ontmoeten we elkaar nog eens wie weet waar.

Ger en Loes

• 10 Maart 2012 - 11:17

E&J:

Ik moet zeggen dat jullie je al aardig kunnen vinden met de generatie boven jullie ..... Maar goed, je moet ook flink oefenen wil je daar fatsoenlijk bij kunnen horen! Een pensionado is een pensionado maar dan dient deze wel op de hoogte te zijn van de gebruiken die daar bij horen. Eh ..... dit betekent natuurlijk wel dat wanneer jullie weer terug zijn bij de jongere garde, je dit oiok even moet gaan voorbereiden en beoefenen, anders zijn de gespreksonderwerpen snel ' vervelend' te noemen en al vrij gauw over het verleden. He, ziet er allemaal goed uit, we zijn blij dat jullie genieten en dat alles goed gaat, ook met de kwellebel!!! CU en be careful!!! Jeanette en Elze

• 24 Maart 2012 - 12:09

Albert:

Hello pensionado's. Jullie vermaken je wel. Hier alles prima. Druk met van alles en nog wat. Het mooie weer is gearriveerd, dus de boot kan ook uit het vet.

Nog veel plezier.

Albert & Alberta